Cluj-Napoca – Capitală Culturală Europeană 2020

Cluj-Napoca – Capitală Culturală Europeană 2020

  1. 1.      Sistematizarea transportului în comun
  2. 2.      Proiect integrat de servicii turistice

PSD Cluj vrea să propună clujenilor un nou tip de administraţie locală, un model în care lucrurile să nu mai fie făcute de dragul impactului electoral pe care îl au, sau, şi mai rău, din interes financiar sau de imagine al edilului.

La nivelul municipiului Cluj-Napoca a fost anunţat public faptul că oraşul nostru candidează la titlul de Capitală Culturală Europeană 2020, motiv pentru care noi considerăm că trebuie să începem să implementăm proiecte noi de dezvoltare şi să îmbunătăţim serviciile existente.

  1. Sistematizarea transportului în comun

Unul dintre pilonii pe care putem începe o construcţie care să ne aducă la Cluj acest titlu este un proiect foarte bine pus la punct pentru transportul în comun în Cluj-Napoca. Un asemenea proiect trebuie să ţină cont în primul rând de nevoile şi confortul cetăţenilor, să fie eficient şi să aducă încasări mai mari pentru regia locală de transport

Sistematizarea transportului in comun

  • un traseu suplimentar fata de ceea ce există pe bdul 21 Decembrie dedicat troleibuzelor şi taximetrelor
  • o hartă a liniilor de transport care deservesc oraşul în care să fie marcate clar punctele de interes
  • un sistem de afişaj din care turistul să ştie exact cât mai are de aşteptat până la următorul autobuz.
  • o linie de legătură între gară şi aeroport pentru cei care fac doar tranzit prin Cluj. Turistul aflat în trecere, cu siguranţă nu îşi permite să aştepte în 2 sau chiar 3 staţii pentru a ajunge la aeroport sau invers
  • pentru zona Someşeni, un cartier destul de aglomerat al oraşului, avem doar linia 8 care la modul la care circula, cu intervale orare foarte lungi intre doua curse, nu face fata nici transportului de care au nevoie cei care locuiesc in zona. Nici nu poate fi vorba ca aceste autobuze folosite pentru linia 8 sa poata deservi si nevoile aeroportului sau ale celor care lucreaza in zona pentru ca acolo exista si o serie de depozite, cladiri de birouri etc.
  • Posibilitatea de a cumpăra bilet seara după ora 22.00. În Cluj după această oră funcţionează doar departamentul de amenzi al RATUC. Soluţia pentru această problemă este montarea unor automate de bilete, metoda care pe termen lung ar reduce si o parte a costurilor.
  • ideea de a monta suporti pentru cei care folosesc bicicleta este foarte buna, insa aceste proiecte trebuie implemnetate in asa fel incat ele sa fie si foarte usor de folosit. Practic, in Cluj suportii respectivi exista doar pentru a face autobuzele si mai putin estetice.
  • Ţinuta standardizată pentru conducătorii auto  şi o atitudine care să inspire încredere şi siguranţă.

Să nu uitam ca regia de transport locala este platita de doua ori din buzunarul nostru pentru ca este subordonata si subventionata partial de catre Consiliul Local Cluj-Napoca si pentru a folosi aceste mijloace de transport platim un bilet care este printre cele mai scumpe din tara.

Dacă avem pretenţia de a fi Capitală Culturală Europeană, trebuie ca tot ceea ce facem să aibă un standard şi să ducem proiectele la bun sfârşit. Nu putem la nesfârşit să venim cu iniţiative de tipul piaţă volantă în centrul istoric şi să dăm Germania drept exemplu, în condiţiile în care nu le oferim micilor producători condiţiile necesare expunerii produselor, ci îi obligăm să vândă din portbagaj.

  1. Proiect integrat de servicii turistice

De asemenea, daca vrem ca turistul sa fie multumit, trebuie sa ii oferim servicii integrate de informare si petrecere a timpului în Cluj, în aşa fel încât să îi punem la dispoziţie o agendă cu diverse variante gata pregătite. In momentul in care nu ai pe nimeni care sa iti fie ghid in oras, fie ca faci turism de placere, fie ca faci turim medical, universitar, nu ai nici un sprijin care sa te ajute sa descoperi pana la urma Cluj-Napoca şi împrejurimile. In acest sens, ar trebui ca autoritatile sa aiba parteneriate public – private cu restaurante, cafenele, hoteluri, mall-uri pentru ca atunci cand se cazeaza sau apeleaza la serviciilor lor, turistul sa beneficieze de vouchere care sa ii ofere reduceri pentru biletele la spectacolele de teatru sau opera, intrari la muzee sau discounturi chiar la cumparaturi cand este vorba de producatori locali.

Trebuie să pregătim pentru Cluj un proiect care să îl transforme într-un adevărat centru cultural european până în 2013 când va începe evaluarea propriu zisă, iar până în 2018 când ne dorim să primim acest titlu, să facem posibilă implementarea. În Cluj-Napoca avem nevoie pe lângă stadion şi sală polivalentă şi de o planificare integrată a proiectelor legate de pieţe, parcări, filarmonică, aeroport, obiective culturale etc. iar autorităţile trebuie să se consulte cu cetăţenii, liderii de opinie, oamenii de cultură, cât şi cu mediul de business pentru un proiect în beneficiul tuturor.


Lasă un răspuns